Industria florală, balanța dificil de echilibrat pentru administratori
Industria florală, balanța dificil de echilibrat pentru administratori. Termenul de scalare poate părea intimidant pentru mulți proprietari. În special pentru cei care activează în industria florală.
Viziunea unor declarații complexe de profit și pierdere, întâlniri ale părților interesate și rapoarte anuale ar putea să apară în mintea dvs. Dar, în realitate, scalarea este pur și simplu o chestiune de creștere a companiei dvs. Cel puțin până la un punct în care trebuie să introduceți resurse noi pentru a permite o creștere viitoare.
Industria florală, între dezvoltare și riscuri inerente
Bineînțeles, introducerea resurselor (cum ar fi personalul, software-ul etc.) necesită o creștere a cheltuielilor operaționale. Atunci când florarii încep să redimensioneze, cea mai mare capcană este găsirea unui echilibru între cost și profit care vine odată cu procesul.
Prea multe cheltuieli vă pot face avansurile inutile dacă nu ajungeți să vedeți mai mulți bani în contul dvs. bancar.
Să presupunem că afacerea dvs. face 50 de evenimente pe an și doriți să vă dublați veniturile în anul următor. Sunt 100 de evenimente pe an, ceea ce poate aduce o schimbare destul de mare. Dar acum trebuie să luați în considerare dublarea costurilor cu aranjamente florale, materiale și ore de muncă.
Ai grijă întotdeauna de marje atunci când planifici o mișcare de creștere.
Cum puteți scala afacerea florală în mod eficient și profitabil? Ce poți face pentru a atinge echilibrul? Totul este în cifre. Iată câteva strategii bazate pe profit pentru a câștiga mai mulți bani. Fără să vă întindeți și să cheltuiți tot timpul și resursele disponibile.
Continuați să citiți acest articol de blog pentru a descoperi cum trebuie abordată situația.
Creșteți-vă prețurile
Când li se spune să taxeze mai mult, profesioniștii creativi au o reacție ciudată. Tinde să existe multă teamă că stabilirea unui preț mai mare te va scoate din piață. Scalarea unei afaceri înseamnă creșterea profiturilor.
Cu alte cuvinte, dacă nu aveți abilitatea sau valoarea de a percepe mai mult pentru serviciile dvs., nu ați făcut nimic. Nu încă, cel puțin.
Punctele de preț mai mari vă oferă o marjă de profit mai mare. Aceasta este diferența dintre un eveniment de 5.000 lei și un eveniment de 20.000 lei. Acesta din urmă vă oferă o marjă mult mai mare cu care să lucrați. Nu trebuie să vă asumați un volum mare de evenimente la acel ritm.
Puteți fi selectivi, atrăgând numai clienți ideali la acel punct de preț și acordându-le toată atenția.
Dacă doriți să câștigați 100.000 lei într-un an, veți avea nevoie doar de cinci clienți de 20.000 lei în loc de 20 de clienți de 5.000 lei. Acum, spuneți că doriți să vă măriți veniturile la 200.000 lei. Nu preferați să rezervați 10 clienți pe an în loc de 40?
Același lucru este valabil și pentru companiile florale cu amănuntul. Spuneți că aranjamentul dvs. inițial este de 50 lei și că vindeți în medie 100 de produse într-o lună. Este vorba de 5.000 de lei pentru multă muncă.
Dar, dacă vă îndrumați clienții să treacă la un produs de 200 sau 300 lei, veți câștiga 20-30 mii de lei pentru aceeași muncă. La acel nivel de venituri, puteți chiar să luați în considerare angajarea unor asociați pentru a vă ajuta.
Examinați-vă taxele forfetare
În ceea ce privește creșterea ratelor, s-ar putea să nu fie vorba nici măcar de creșterea prețului de bază. Puteți păstra în continuare acel punct de preț pentru clienți, dar vă puteți crește marjele de profit prin creșterea taxelor fixe.
Puteți aplica o marjă mai mare taxând mai mult pentru livrare flori în toată țara sau instalări de buchete și aranjamente florale uriașe.
Instalațiile sunt o zonă obișnuită, florarii pierd bani. Taxele de instalare se bazează uneori doar pe costurile forței de muncă și pot ajunge la aproximativ 10% din suma totală facturată. Dar aceasta nu oferă întotdeauna suficientă marjă pentru a acoperi lucrările unei instalații.
Nu livrați doar flori pentru ocazii, le instalați! Nu sunteți un ordonator, mai degrabă, creați artă.
În industria florală este important să achiziționați strategic
Marjele sunt totul. Majoritatea florăriilor știu acest lucru. Dar, este posibil să nu fie întotdeauna în prima linie a minții și cel mai adesea se datorează lipsei de timp. Este un sezon aglomerat, aveți termene de îndeplinit. Vă dați seama că trebuie să blocați comenzile în cazul în care nu aveți suficiente resurse.
Asta arată o lipsă de încredere și respect pentru procesul dvs.!
Știți deja ce necesită rețetele de aranjamente florale pentru nuntă și botez. Știți ce trebuie să comandați pentru orice buchete nonconformiste date. Ați identificat deja cerințele evenimentelor sau nevoile de vânzare cu amănuntul din Gazeta de Informații.
Dar, ajungeți să cumpărați din impuls și adăugați o grămadă de lucruri care ajung să fie inutile. Nu deveniți victima mentalității „pentru orice eventualitate”.
O altă capcană obișnuită este „oferirea” clienților de resurse suplimentare decât cele enumerate în contract. Nu este vorba despre niște sticle cu vinuri înainte de ziua evenimentului lor. Acesta este momentul în care ați contractat, să zicem, flori și praline cu 12 margarete pentru un aranjament.
Dar apoi faci o machetă în birou și îți dai seama că 12 fire de margarete nu arată așa de bine. Deci, comandați 15 margarete în schimb, doar pentru a păstra clientul respectiv fericit. Dar acele flori suplimentare ies din buzunarul tău!
Există câteva modalități de a evita această situație. În primul rând, atenție la formulare. Nu trimiteți un contract pentru 12 margarete dacă știți că ar putea fi nevoie de mai multe. Sau, dacă aceasta este o realizare care va veni mai târziu, consultați-vă clientul pentru a vedea dacă ar dori să adauge margarete suplimentare și să plătească diferența. Să fie decizia lor de a cheltui mai mult, nu a ta!
Evitați rezervarea excesivă
A lua mai multe decât poți duce este o rețetă pentru a-ți strica echipa și a cheltui mult mai mult decât este necesar. Acest lucru e deosebit de important de reținut în 2021/2022. Toate evenimentele amânate din 2020 au fost împinse până în acest an și nu numai.
Există un număr finit de zile și ore într-un an și nu le puteți face pe toate.
Fiți atenți la capacitatea dvs. atunci când vă uitați în calendar. Dacă începeți să vă apropiați de capacitatea maximă și aveți doar disponibilitate limitată pentru 2021, spuneți „stop”! Atunci când cererea depășește oferta, trebuie să fiți siguri că fiecare client merită.
Indicați clar că acele date rămase au un preț premium. Puteți oricând să ajustați acest lucru în timp, pe baza cererii sau a schimbărilor economice. Dar, pentru anii următori, observăm o creștere a cererii, iar minimele de preț ar trebui să corespundă.
Când vă gândiți cât de epuizant a fost și va continua să fie acest sezon în industria evenimentelor, ar trebui să acceptați doar sume de top pentru produsele și serviciile dvs.
Fiți inteligenți în ceea ce privește personalul din industria florală
Pe măsură ce vă dezvoltați, va trebui să angajați personal pentru a vă sprijini creșterea. Desigur, cu cât angajați mai mulți oameni, cu atât costurile generale sunt mai mari și structura afacerii este mai complicată.
Dacă aveți un designer principal care este plătit pentru viziunea și strategia lui, dar sfârșește prin a-și murdări mâinile cu aranjamente florale, costurile vor fi astronomice! În plus, nu va putea să se dedice responsabilităților lui la un nivel înalt.
Așa cum plătiți pentru valoarea dvs., plătiți personalul pentru valoarea lui. Această situație poate fi perfectă ca un punct de oprire pentru perioadele aglomerate sau de tranziție. Pe de altă parte, vă poate lăsa fără resurse dacă o veți menține pe termen lung.
Evitați să plătiți angajații la tarife mai mari decât cerințele lor de producție. De asemenea, fiți prudenți cu privire la orele suplimentare. Acest lucru se întoarce la evitarea rezervării excesive. S-ar putea ca banii să intre, dar dacă plătiți tuturor, obțineți profit?
De cele mai multe ori, prețurile forței de muncă în creștere sunt de obicei cele care sparg marjele de profit. E posibil să aveți un furnizor excelent și o rată excelentă de chirie sau de credit ipotecar. Dar dacă toate veniturile dvs. se duc direct în salarizare, vor rămâne puțini bani pentru dezvoltare și pentru a face mișcările dorite în afaceri.
Deveniți strategic cu privire la banii folosiți în afacere
Cunoașterea numerelor nu este același lucru cu planificarea în jurul numerelor. Încurajăm florarii (și orice afacere creativă) să devină clari în strategia lor de dezvoltare. Începeți să identificați numerele și să prognozați. „Ce bani trebuie să vină în următoarele șase luni?” sau „Cine mă va plăti luna viitoare? Dar luna următoare?”
Un grafic al plăților într-o foaie de calcul vă va ajuta să vă vizualizați fluxul de numerar. Puteți înțelege mai bine cât de mulți bani veți avea în bancă la un moment dat. Vă veți simți mai siguri în acele momente în care luați decizii de dezvoltare și cele legate de costurile inerente.
Asumarea unui risc poate fi intimidantă. Însă, puteți face fiecare pas „cu cap” și un scop odată ce ați definit în mod clar drumul care urmează. Nu poți crește o afacere orbește! Trebuie să știi ce fac banii tăi, în timp.
Păstrați această strategie aproape, referindu-vă la ea și actualizând-o pe tot parcursul anului pe măsură ce afacerea crește. Trebuie să fie lumina ta călăuzitoare, arătându-ți o privire la ceea ce te poți aștepta financiar în lunile următoare.
Acesta este un element important al creșterii unei afaceri în orice an, dar mai ales într-unul care încă se lovește de efectele pandemiei. Dacă am învățat un lucru în 2020, sustenabilitatea financiară nu este un subiect care trebuie luat în derâdere.
Concluzie
Dacă aveți vise mari pentru afacerea dvs. din industria florală, știți că acestea sunt la îndemână. Dar, înainte de a face pași importanți în dezvoltarea companiei, fiți prudenți. Verificați-vă finanțele pentru a vă asigura că puteți suporta cheltuielile care sunt indisolubil legate de creștere.
Executați numerele, dezvoltați o strategie și creșteți valorile, unde este cazul. Nu vă fie frică să „pierdeți” afacerea, deoarece nu veți avea nevoie de atât de mulți clienți când veți începe să percepeți de trei, patru sau cinci ori tarifele vechi.
Acceptați că oferiți multă valoare clienților dvs.!
Prețurile din industria florală se referă la percepție. Dacă potențialii clienți vă recunosc valoarea și văd că practicați prețuri corespunzătoare, nu vă vor pune la îndoială calitățile. Puteți să percepeți suficient pentru a vă acoperi cheltuielile, să vă plătiți personalul (și pe dvs.!) și să rămâneți pe profit. Cu siguranță cei interesați vor dori să intre în contact cu o astfel de afacere de succes!
Lasă un răspuns